1 nov. 2010

Kokopelli

Kokopelli är en välkänd mytologisk figur hos nordamerikas urprungsbefolkning. Han är den puckelryggige föjtspelaren som är både en fertilitetsgud, en skojare och en lyckobringare. Det här hänget är 40mm högt och kostar 4 kr.
Jag gjorde ett halsband med Kokopelli och några nya metalldelar och några pärlor.

Här är några blå facetterade glasrondellpärlor och på nästa bild syns ett par svarta glaspärlor med mönster i petrol, guld och grönt (finns på samma länk som de blå).
Daisymellandelar (på ömse sidor om de runda pärlorna) har jag i några olika storlekar, jag ska lägga upp dem senare.
De här metallpärlorna ser ut som stenar. De är 13x10mm stora och kostar 1,50/st.
Stora metall-löv - 19x16mm - kostar 2 kr/st.
Runda metallpärlor 6mm kostar 50 öre/st.
Räfflade mellandelar 3,5x6mm kostar också 50 öre/st.

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...