29 nov. 2010

Frostade pärlor

Idag är hela Boliden täckt av frost, hus, postlådor, träd ... Också min lila dörr är nu mer frostvit än lila - för det är ju ingen värme där i trappen, men nere i butiken är det i alla fall lagom varmt. Och även om frost innebär att det är rejält kallt (det nöp ordentligt i ansiktet när jag gick till affär'n idag), så är det ju vackert. Som dessa frostade (men ändå ganska varma) pärlor. 




 
Om någon tycker att dessa ser bekanta ut så beror det på att jag faktiskt la upp dom för nån vecka sen. Jag hade några bra bilder från säljaren, så jag slapp ju besväret att fota dom själv - trodde jag. Sen upptäckte jag att det var inte riktigt samma färger som de jag hade fått, så då tog jag bort inlägget och så har jag fått fixa egna bilder i alla fall. Dessa frostiga pärlor är ca 4mm stora och kostar bara 25 öre/st. Jag har numrerat färgerna med bildens nummer och 1 - 4 uppifrån och ner, så om du vill beställa anger du nummer enligt listan nedan.
1-1 turkos. 1-2 vit, 1-3 brun, 1-4 ljusgrön
2-1 mörkblå, 2-2 mörkröd, 2-3 guld, 2-4 mörkgrå
3-1 gammelrosa, 3-2 svart, 3-3 ljusgul, 3-4 blålila
4-1 naturvit, 4-2 pastellgrön, 4-3 vinröd, 4-4 beige
5-1 petrol, 5-2 pastellrosa, 5-3 syrenlila, 5-4 cerise

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...