6 sep. 2010

Stora droppformade metallhängen och metall-"blad"

Här är något för dig som gillar stora örhängen! Metalldroppar 44x33mm stora. De har ett lodrätt hål genom "knuten" upptill så att man kan hänga något i mitten och samtidigt göra en ögla för fäste i örkrokar, eller hängefäste till ett halssmycke. De kostar 5 kr/st.
Blad, eller vad man nu ska kalla dem, av tibetsilver med hål upptill. De är 16x5mm stora och kostar 2 kr/st.
Jag gjorde ett par örhängen med dessa två delar plus turkosa 4mm glaspärlor, små (2,5mm) silverfärgade metallpärlor och ett par krackelerade pärlor. Jag änvände en tunn silverfärgad metalltråd att trä upp pärlorna på och binda fast i "droppen". Och så några bindringar och örkrokar i sterling silver.
Här la jag in ett hänge bara för att göra en storleksjämförelse och som en liten inspirationsidé - de tre öglorna nedtill på det mindre hänget skulle kunna förankras i droppformen på liknande sätt som örhängena ovan - eller bara hängas pärlor i t.ex ...

Inga kommentarer:

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...