Tufft armband med trianglar

Detta armband kom till av en slump. Jag satt och pratade i telefon och på bordet låg några av dessa tibetsilvertrianglar. Och jag radade upp dem så här och kom på att det kunde bli ett läckert armband. Sen fick jag experimentera med olika alternativ för att binda ihop trianglarna. Först tänkte jag kombinera med pärlor och göra som på armbandet med gröna cat's eye-pärlor och fästa metalldelarna med en liten pärla på öglorna. Jag prövade med plastad smyckewire - eftersom den är stark och inte nöts av så lätt - men det gick inget vidare, för smyckewiren är för styv för sådant finlir. Dessutom kunde jag inte bestämma mig för vilka pärlor jag skulle använda. Jag hade alltså velat slippa använda bindringar, men till slut blev det ändå ringar i öglorna - ovala bindringar - och inga pärlor alls. Istället hålls triangalrna ihop av ett fuskmockabandet genom ringarna. Jag fick klämma ihop ringarna om remmen för att trianglarna inte skulle glida utan hålla sig på regelbundet avstånd.

Bandändarna stoppade jag in i ett bandfäste som viks ihop. Och så avslutade jag med ett magnetlås.

Read Comments

0 kommentarer: