Några örhängen ...

En bunt örhängen. Jag anger några av ingredienserna.
Mellandel av guldfärgat tibetsilver, stora gröna glaspärlor, guldfärgade pärlhattar (som jag visst inte har lagt upp, men de kostar 50 öre/st).
Glasdroppar (finns i 8 färger) och tibetsilvermellandel (just denna har jag inte heller lagt upp - har inte så många av dem).
Stora kopparfärgade metallpärlor, kopparfärgade filigreepärlor och gula "evil eye"-pärlor.
De stora gröna är ett par uddapärlor jag hade. De mindre gröna är mirakelpärlor. Mellandelarna i tibetsilver är ur en mixad pott. Dessa delar är trädda på en kraftig tibetsilverpinne med en stor knopp - det är alltså den som syns längst ner.
Fyrkantiga länkar överst och nertill fyrkantiga pärlor som gjorts till hängen med hjälp av pinnar med rund knopp.
Vita glasklockor som kjol (jag har några olika färger), vingar, ljusrosa glaspärlor till huvud, silverfärgad pärlhatt och samma knoppinne som de gröna ovan.
Fina tibetsilverhängen med tre öglor nertill. Lila jadepärlor sattes på hattpinnar för att göra hängen, som sedan fästes med bindringar i öglorna. 
Till dessa har använts bl. a. pärlramar och millefioripärlor. Fler pärlramar och fler millefioripärlor.
Örhängen helt i metall. Runda och trekantiga tibetsilverlänkar finns här, och peace-berlockerna här.
Örhängen med rhinstensberlocker som finns i flera färger.

Read Comments

0 kommentarer: