Maskinbroderi - kudde till syrran

Ett av mina tidigaste projekt med broderimaskinen blev en kudde till min syster. Men det strulade sig så det tog ett par år innan jag tog mig samman och slutförde det. Undrar förresten om det blev fel? Om det var friherrinna hon var ...?
Jag valde att göra ett korsstygnsbroderi (det är minst strul med sådana trots allt). Broderiet syddes fast på ett gulrutigt tyg med en spetsbård runt om. Så sydde jag ett kuddöverdrag passande en 40x40 cm kudde. För att det skulle vara lätt att ta av så gjorde jag en öppning som stängs med knappar.
Den här kudden är ett exempel på vad som kan åstadkommas med en broderisymaskin och ett designdataprogram.
Här ett annat korsstygnsbroderi till ett påslakan till min väninnas barnbarn som älskar kaniner.

Read Comments

0 kommentarer: