3 juni 2010

Rött och guld

De här guldfärgade pärlhattarna är så snygga, men också så stora så jag har inte hittat några pärlor som passar. Vad kan man då hitta på att göra av dem, funderade jag, och det här blev det. Ett glansigt rött band som jag trädde genom hålet, gjorde en knut på och trädde tillbaks genom hålet. Bandet är lite speciellt och resulterade i knutar som ser ut som små rosor! Jag lät bandet vara lång på båda sidor om mittpartiet med pärlhattarna, så den kan viras ett par extra varv runt handleden. Först knöt jag bara ihop ändarna, men även om bandet är mjuk och lätt kan knytas så gick knuten upp efter ett tag. Så då satte jag en pärlhatt som knapp i ena änden och gjorde en ögla i den andra så armbandet kan knäppas ihop.

Guldfärgade pärlhattar av tibetsilver, ca 12,5mm i diameter, kostar 1,50 styck.
Bandet finns i tio färger och kostar 3 kr/m.

1 kommentar:

Eva sa...

Snyggt det här gillar jag, ser ut som små rosor

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...