Kameraväska

På min "Att göra"-lista står saker som "städa balkongen", "laga stängsel" (till rastgården) och "sy kameraväska". Eftersom det var för blåsigt för att göra något ute idag, så blev det sytt en kameraväska. Ibland när jag ska göra saker kan jag planera in i minsta detalj, andra gånger blir det improvisation under arbetets gång. Det här projektet blev av den andra typen, vilket är det vanliga när jag gör något så där i stundens ingivelse - en attack-metod för att undvika att drabbas av prestationsångest-paralys. Ibland blir det bra, ibland blir det totalt fiasko och ibland "det får duga även om det inte blev perfekt" - som den här kameraväskan.
Yttertyget är klippt av en broderad bordstablett (sidstyckena av ett bomullstyg). Att göra så här med lösa sidstycken är onödigt svårt upptäckte jag - nästa gång blir det tygkassevarianten. I övrigt gick det rätt bra att få ihop det. Locket har ett vadderat foder och en insida av samma tyg som sidorna. Själva väskan har bara det vadderade fodret som viks in och sys fast i överkanten. Jag satte in ett par öglor i sidorna intill locket med tanken att man skulle kunna sätta fast en axelrem eller handtag av något slag.
Som stängning sydde jag på en bit kardborreband, men hörnen på locket spretade så jag kompletterade med ett par tryckknappar.
 
Nu kan jag i alla fall stryka "sy kameraväska" från listan ...

Read Comments

0 kommentarer: