12 maj 2010

Tvåradig rektangel med blommor och blad

Den här smyckedetaljen fick jag hem igår. En tvåradig rektangel (36x20mm) av tibetsilver med fint mönster av blommor och blad. Den kostar 7 kr styck.
Jag blev ju tvungen hitta på något att göra av den, och det blev ett enkelt armband med fuskmockarem och ett rejält togglelås. Om du tittar noga på bilden överst ser du att i mönstret finns också två runda "gropar". I dessa gropar skulle man kunna limma fast små rhinstenar med toppig undersida. Nu hittade jag bara rhinstenar med flat baksida (och inte så mycket färg), men jag limmade på ett par sådana i alla fall - lite större risk att de lossnar när de inte har så stor kontaktyta förståss. Små pärlor (rocaille/seed beads) är också ett alternativ om man vill få en liten färgklick, eller klicka dit lite 3D-liner.


1 kommentar:

Eva sa...

Snyggt och tufft

Ännu en färgglad målning

Ännu en målning med cirklar och prickar. Och så en katt ... Den är 40 x 50 cm. Jag funderar på om jag ska hänga ett rött hjärta på kat...